Thursday, August 14, 2008

Assalammualaikum,

Saudara/ri diluar sana semoga diberikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, di beri kegembiraan yang berpanjangan, di jauhkan dari sebarang malapetaka, dipermudahkan segala urusan dan dirahmati serta diberkati Allah SWT.

Untuk pertama kalinya saya terpanggil untuk melahirkan blog saya ini setelah mendapat maklumat dari seorang sahabat tentangnya. Saya melihat ada kebaikan dan kepentingan blog ini yang dapat digunakan sebagai medium untuk memperbaiki kelemahan, memikirkan kesudahan, menmanfaatkan kesimpulan. Blog juga dapat membantu saya memperbaiki kelemahan diri dari masa ke semasa disamping meningkatkan pengetahuan dan ilmu di dada menjadi insan yang lebih baik dari masa ke semasa sehinggalah ajal mengunjung tiba.

Saudara/ri sesungguhnya kehidupan di dunia ini penuh dengan dugaan dan pancaroba yang perlu mahu atau tidak kita hadapinya. Hari ini mungkin kita tengah bergembira dan bersuka ria tetapi harus juga kita ingat esok lusa mungkin pula kedukaan menghampiri kita.Oleh sebab itu, diwaktu gembira kita tidak lupa kepada kesedihan, dan diwaktu sedih kita jgn lupa pada kegembiraan. kesimpulannya biar gembira atau duka perjalanan hidup pasti diteruskan dan walaupun dalam keadaan apa pun kita, kita tetap akan sama iaitu sebagai hamba Allah yang Maha Esa.

Oklah nukilan ini buat tatapan dan pemikiran anda semua, terpulang bagaimana hendak menafsirkannya yang penting semua adalah untuk kebaikan kita bersama.

Terima kasih saya ucapkan, khop khun khrap (dalam bahasa thai) untuk semua yang sudi singgah di permata blog saya nie......InsyaAllah ada kelapangan bersua kita lagi dengan topik-topik yang lebih bermanfaat.....

Salam Ukhwah

Ijam

1 comment:

yazilahyazir said...

salam jam,
wah...bagus blog ko eh..
tahniah...
selamat dtg ke dunia bloggers..
hahhaha