Tuesday, August 19, 2008

sanbungan

gangguan tersebut berlaku didalam bas yang kami naiki, apabila seorang rakan wanita pengsan dan makhluk itu menguasai dirinya. Instruktor bertungkus lumus mengawal dan cuba memujuk makhluk tersebut untuk tidak mengganggu kami tapi usaha itu pada mulanya sia-sia sahaja.
Makhluk tersebut mula berkata apabila ditanyakan soalan kenapa dia mengganggu, lalu dia menjawab " korang semua datang tempat aku, amik barang-barang aku nak makan kari kepala biawak la ". seram sejuk aku sekarang nie bila mengenangkan apa yg diungkapkan oleh makluk tersebut. Setelah merayu-merayu agar dia tidak mengganggu lagi maka makhluk itu pun beredar dan wanita tadi tersedar. Alhamdulillah, kami meneruskan perjalanan tetapi sepanjang perjalanan tersebut aku dan sahabatku tidak berhenti berzikir sehinggala tidak kami sedari kami terlelap dan tiba ke shah alam. Gangguan itu tidak hanya berakhir di jeti mersing, sebaik tiba di shah alam, makhluk tersebut menyerang instruktor pula, kali ini lebih dasyat. kami diperintahkan dikuarantin didalam satu bilik sementara urusan mengeluarkan makhluk tersebut berlangsung. Ya Allah besar dugaanmu kepada kami, Alhamdulillah syukur ke atas keselamatan dan pengajaran yang diberikan olehmu.

Selepas peristiwa itu aku mula ingin lebih tahu tentang alam yang lain ini. Aku menyertai persatuan rekreasi untuk mendapatkan lagi pengalaman dan sehingga ke hari ini aku terus mempelajari ilmu tentang makhluk halus ini.

Di hati ini hanya ada satu apapun ia, ia tetap makluk Allah dan kita sebagai manusia takutkan Azab Allah dan percaya bahawa tiada lain yang disembah melainkan Allah.

No comments: